Portada > Notícies FORÈS, EL MIRADOR D...

FORÈS, EL MIRADOR DE LA CONCA, HA CELEBRAT AQUEST CAP DE SETMANA LA DESENA EDICIÓ DEL CERTAMEN CULTURAL “FORÈS, POESIA I MÚSICA”

La desena edició del certamen cultural Forès Poesia i Música va tenir lloc el passat dissabte 1 de juny. En aquesta efemèride tan assenyalada, els organitzadors i l’Ajuntament van programar un ventall d’activitats divers, que com cada any es va vehicular entorn de la promoció de la cultura en les seves vessants de la música i la poesia. Un cop més, Forès i els seus habitants es bolquen per a tirar endavant aquest esdeveniment en aquesta data tan assenyalada.

El tret de sortida el va donar l'Alcalde de Forès, el Sr. Julià Josep Plaza i Briansó, tot recalcant la importància d’aquesta “fita històrica” i agraint a tots aquells que, amb la seva implicació, han fet gran el certamen.

Durant l’acte, l’aclamada escriptora montblanquina Carme Martí Cantí realitzà la presentació del llibre Forès, 10 anys de poesia i música, que es dugué a terme al Local Cultural de Forès. Des de les seves pàgines, es busca fer un sentit homenatge a tots aquells i aquelles poetes que han participat en les edicions passades, plasmant-hi una poesia de cadascun d’ells. La Carme va fer esment a la importància de l’esdeveniment i va voler reivindicar el paper i la visibilitat de la poesia escrita per dones.

També es va comptar amb la participació del Sr. Jordi Agràs Estadella, Director Territorial de Cultura de la Generalitat a Tarragona. Aquest va destacar la importància de la efemèride, desitjant “llarga vida al Forès poesia i música” com a “indret on la poesia i la música es troben com a casa”.

Des de primera hora, a l’exterior de l’Ajuntament, els assistents van poder obtenir un exemplar del llibre. Val a dir, que aquest va despertar un notable interès. La llibreria La Baldufa fou l’encarregada de la seva distribució.

Des de primera hora també es van poder visitar les dues exposicions d’enguany, 10 anys de poesia i música, un repàs de les deu edicions del certamen; i Any Brossa, un homenatge a l’obra del poeta avantguardista català.

Durant el matí, va tenir lloc la VII Trobada de Punts de Llibre, organitzada per l’Associació l’Escarritx de Montblanc, que un cop més es va ubicar davant l’Ajuntament. Els assistents van poder obtenir un exemplar de l’exclusiu punt de llibre commemoratiu de la desena edició del “Forès Poesia i Música”. També es van intercanviar els seus punts de llibre, tot plegat en un ambient animat, distès i festiu.

Seguidament, es va donar pas al jove poeta i cantautor natural de Sant Feliu de Buixalleu, Noel Biniés,   ens va interpretar el seu recull de cançons. Amb un estil Folk-rock de clara influència nord-americana, va fer somriure i ballar tots els assistents.

També es va comptar amb la presència dels poetes Pau Civit, Pep Civit, Ser Oli i Prudenci Gatell, que ens van presentar el seu poemari 50 poetes per la terra. Aquest recull solidari amb l’ONG Open Arms, col·labora per a sufragar les tasques de rescat en alta mar de persones fugitives de conflictes bèl·lics, persecució o pobresa que realitza aquesta entitat sense ànim de lucre.

A la una, Josep Pedrals i Urdàniz, acompanyat pel músic Carles Pedragosa, ens presentà l’espectacle d’exercicis de musicalitat discursiva Una potència estrangera.

A les dues, els assistents es van encaminar cap a la carpa de Forès, on els esperava la fideuada popular que, un cop més, vorejà la xifra de dos-cents comensals. Val a dir que la sostenibilitat també ha estat present en aquest acte, ja que enguany s’han proporcionat gots, plats i coberts reutilitzables. Aquest fet ha permès reduir de manera important els residus generats i la petjada ecològica de l’esdeveniment.

Acabat el dinar, es va sorprendre als assistents amb un pastís per a celebrar el desè aniversari del Fores poesia i música. Els encarregats de bufar les espelmes van ser el Ramon Rubio Rius i la Carme Juliana Tobias, els ideòlegs del certamen. L’alcalde també els feu entrega d’un quadre commemoratiu de l’efemèride.

Ben dinats i amb les forces renovades, a les cinc no podíem faltar a la nostra cita amb el gran Pau Riba, un dels artistes més apreciats del nostre país. Per commemorar els 50 anys de Diòptria, l’incombustible artista s’ha envoltat de la banda De Mortimers. Un públic entregat ha gaudit de tots i cadascun dels acords que brollaven de la seva guitarra, corejant les tornades a cor que vols. Al finalitzar el concert tothom qui va voler es va poder fotografiar amb el cantautor.

Un cop finalitzat el concert, ens esperava la Sala del Local Social i Cultural de Forès per començar, a les set de la tarda, l'espectacle poètic-musical dels Epítet Trio. Aquest grup ens portà de la mà en un viatge a través de la poesia de casa nostra amb la música com a vehicle d’expressió i suport per la paraula.

Al finalitzar l'espectacle, temps de descans i sopar per agafar forces per l'últim acte de la jornada.

A dos quarts d'onze de la nit, La Companyia Elèctrica Dharma, va il·luminar la nit de Forès amb el repertori del seu nou disc Flamarada. El concert va començar puntual i la carpa de Forès era plena a vessar amb un públic entregat. Un concert ple d'optimisme, de sons folk català amb un fascinant contrapunt rock elèctric; vents metall potentíssims i ritmes intensos completaven un conjunt musical de gran elegància i vistositat. En definitiva, un gran fi de festa, que posava el punt i final a una desena edició del Forès Poesia i Música intensa i plena d’emocions.

Des de l'Organització del X Forès poesia i música, agraïm a tots els col·laboradors i participants que ens van acompanyar en el certamen cultural, als assistents, fotògrafs... tota la col·laboració, ajuda i participació que vam rebre el mateix dissabte dia 1 com els dies previs i posteriors a la jornada.

Moltes gràcies a tots per la vostra inestimable ajuda.