Portada > Notícies FESTA MAJOR DE FORÈ...

1 de setembre de 2019

FESTA MAJOR DE FORÈS 2019 TANCA UN ESTIU D’ÈXITS

Durant els dies 30 i 31 d’agost, i 1 de setembre 5 Forès, el Mirador de la Conca, ha celebrat la seva Festa Major.

El passat divendres el ‘Sopar popular’ va donar el tret de sortida de la Festa Major. Durant la sobretaula els assistents van poder gaudir d’un concert de blues i jazz amb la prestigiosa Big Band de Reus Sax Ars Band. Els saxos i altres instruments van fer vibrar fins a la última fibra del cos de tots els assistents, al ritme de cançons que són per dret propi autèntics mites de la història de la música.

El dissabte es va iniciar el dia amb el certamen de dibuix infantil “Dibuixa Forès”, un certamen no competitiu adreçat als més joves de Forès, per a que puguin plasmar la seva visió del nostre municipi. Aquesta activitat és una novetat d’enguany, amb la qual es busca que tots els infants puguin expressar la seva visió del municipi. Recollides totes les làmines, es farà una exposició al Local Social de l’Ajuntament, per a que hom pugui gaudir del talent dels nostres artistes més joves. Tots els assistents van rebre un estoig d’aquarel·les, amb les quals esperem que continuïn pintant els seus racons preferits del nostre poble i, per què no, imaginant-ne de nous.

Seguidament, va arribar el torn de l'animació infantil a càrrec de "Rovell de l’ou" amb l'espectacle "Tabasco que rasco!", que va fer ballar i saltar a petits i grans a l’espai infantil del Clos del Rector. Per refrescar-nos de la calor, a continuació es va realitzar tradicional "Festa de l'escuma". A partir de les cinc de la tarda i fins a les vuit del vespre gran i petits van poder gaudir de les "Activitats d'aventura". També a les cinc de la tarda es va dur a terme el "Concurs de Bitlles" amb quaranta participants i tres categories. Els guanyadors d'enguany, en la categoria infantil, la guanyadora del 1r premi va ser per l’Arnau Valdepeñas, del 2n premi per en Pol Moix i el 3r premi va ser per en Miquel Saez. De la categoria femenina la guanyadora del 1r premi va ser per la Sarah Llorach, el 2n premi va ser per na Casilda Fabregat i el 3r premi se'l va endur la Montserrat Llorach. I arribant a la categoria masculina el guanyador del 1r premi va ser per en Jan Gómez, del 2n premi per en Daniel Nieto i del 3r premi per en Marc Llorach.

En finalitzar les activitats del dissabte a la tarda, va continuar la festa acompanyats pel "Grup Loren" amb els Balls de Tarda i de Nit i es va seguir, fins a altes hores de la matinada, amb el Dj que va punxar els grans èxits d’ara i sempre.

El diumenge es va iniciar amb la Missa de Festa Major, a l’Esglèsia de Sant Miquel de Forès. Un moment de recolliment per a tots aquells que van participar a la cerimònia.

En finalitzar es va dur a terme la ja tradicional "Ballada dels Gegants i Gegantons de Forès" acompanyats de les Colles geganteres de Rocafort de Queralt, de La Riba, Vimbodí i Poblet i Santa Coloma, tots ells acompanyats pels grallers de Santa Coloma de Queralt, els de Vimbodí i Poblet i els Grallers de Sonagralla. Seguidament, a la Plaça del Mirador, vam acomiadar de la Festa Major amb “l'Aperitiu de Cloenda de Festa Major", on veïns i amics vàrem poder degustar diverses puces gastronòmiques inspirades en la cuina tradicional catalana.

Des de l'organització donem les gràcies a tots els veïns i veïnes de Forès i a tots aquells que van voler compartir amb nosaltres els tres dies de Festa Major.

Des de l’Ajuntament i la seva àrea de Dinamització turística i cultural, volem fer arribar el nostre més sincer agraïment a tots per la vostra col·laboració i participació en totes les activitats programades.