Portada > Notícies L'ONADA DE CALOR ES ...

L'ONADA DE CALOR ES FA SENTIR A FORÈS, EL MIRADOR DE LA CONCA

En els darrers dies, la calor s’ha fet sentir al municipi de Forès, el mirador de la Conca. Segons dades del Servei Català de Meteorologia (METEOCAT), s’han assolit màximes de fins a 36 ºC i es preveu que d’aquí a dissabte les temperatures s’enfilin fins a 2ºC més. Es per això que volem recordar a tots els nostres veïns i veïnes, així com a tots aquells que visiteu Forès, uns senzills consells per a fer front a aquestes temperatures tan elevades:

-          Sigues previsor, beu molta aigua i fes àpats lleugers.

-          Fes que la mainada i la gent gran beguin sovint i no surtin a les hores de més Sol.

-          Hidrata les mascotes i no les passegis a les hores de més calor.

-          Sigues especialment curós amb tots aquells comportaments o factors que puguin donar lloc a un foc, i respecta i segueix les prohibicions i mesures de prevenció d’incendis.

A casa, controleu la temperatura

-          Durant el dia, tanqueu les persianes de les finestres on toca el sol.

-          A la nit, obriu les finestres de casa per refrescar-la.

-          Estigueu-vos a les estances més fresques.

-          Recorreu a algun tipus de climatització (ventiladors, aire condicionat). Si no en teniu, mireu de passar com a mínim dues hores al dia en llocs climatitzats (centres comercials, cinemes, etc.).

-          Refresqueu-vos sovint amb dutxes, tovalloles mullades amb aigua, etc.

-          Beveu aigua fresca de forma regular encara que no tingueu set.

-          Si teniu animals de companyia, procureu que no s'estiguin al sol i hidrateu-los.

Al carrer

-          Eviteu el sol directe

-          Porteu una gorra o un barret.

-          Utilitzeu roba lleugera (cotó), de colors clars i que no sigui ajustada.

-          Procureu caminar per l’ombra, estar sota un para-sol quan sigueu a la platja i descanseu en llocs frescos del carrer o en espais tancats que estiguin climatitzats.

-          Porteu aigua i beveu-ne sovint.

-          Mulleu-vos una mica la cara i, fins i tot, la roba.

-          Eviteu sortir a les hores de més calor i eviteu les activitats físiques intenses.

Al cotxe

-          Eviteu viatjar amb cotxe durant les hores de més calor; porteu sempre líquids per hidratar-vos.

-          No deixeu mai els nens ni les persones especialment vulnerables a l'interior del vehicle amb les finestres tancades. Tampoc podeu deixar dins el cotxe amb les finestres tancades els animals de companyia.

-          Quan feu un viatge llarg, atureu-vos periòdicament per descansar i refrescar-vos.

-          Feu una atenció especial als canvis sobtats de temperatura que es produeixen en entrar i sortir del vehicle.

Als àpats

-          Feu menjars lleugers, eviteu els menjars molt calents i els que aporten moltes calories (salses, fregits, arrebossats).

-          Preneu aliments rics en aigua (fruites, verdures i hortalisses); us ajudaran a recuperar les sals minerals perdudes per la suor.

-          Beveu molta aigua i sucs de fruita al llarg del dia, encara que no tingueu set.

-          No prengueu begudes alcohòliques.

-          Beveu força i vigileu l'alimentació

Ajudeu els altres i si coneixeu gent gran o malalta que viu sola

-          Mireu de visitar-los un cop al dia.

-          Ajudeu-los a seguir aquests consells.

-          Si prenen medicació, reviseu amb el seu metge si aquesta pot influir en la termoregulació i si s’ha d’ajustar o canviar.

Si trobeu alguna persona amb els efectes de la deshidratació

-          Aviseu urgentment els serveis mèdics o el 112.

-          Traslladeu-la a un indret més fresc.

-          Doneu-li aigua, mulleu-la i venteu-la, fins que arribin els professionals de la salut.